Thursday, 2 September 2010

2. Μεθοδολογίες Λογοκριτικής Ομάδας

Πως εκδηλώνεται η Λογοκρισία ?
Καταρχήν με το τριμάρισμα (καλλωπισμός ή υπό άλλη οπτική πετσόκομμα).
Ακόμα και με πλήρη αλλαγή των αναγραφομένων ( … και όμως… ιδε Κεφάλαιο Κόλκας).
Και φυσικά με την εξαύλωση.
Αλλά όχι μόνο.

Στο προηγούμενο Κεφάλαιο ανέφερα την Εμβόλιμη Ανάρτηση.
Αναλυτικότερα το παράδειγμα που είχα χρησιμοποιήσει

Εμβόλιμη Ανάρτηση

Η μεθοδολογία αυτή παράγει 2 παράπλευρα αποτελέσματα (αν δεχθούμε ότι πρωτεύον, η γενεσιουργός αιτία, είναι η μειωμένη επένδυση σε προσωπικό όπως εξήγησα εκεί).


Παράπλευρο αποτέλεσμα 1:
Δυσκολεύει ιδιαίτερα την δημιουργία και παρακολούθηση μιας νηφάλιας συζήτησης (σε απλά ελληνικά την κάνει μπάχαλο, απαντάς σε κάτι που έχει ήδη απαντηθεί ή έχει πάρει άλλο δρόμο κλπ)
Παράπλευρο αποτέλεσμα 2:
 Εαν παρακολουθείς τα γραφόμενα και είσαι στο τελευταίο χρονολογικά σχόλιο, κάνοντας refresh ο browser σε οδηγεί είτε στο ίδιο, αν δεν έχει μεσολαβήσει νεότερο, είτε στα νεότερα. Τα εμβόλιμα εξαφανίσθηκαν ως δια μαγείας ενώ υπάρχουν (δηλαδή θα υπάρξουν, δηλαδή έχουν υπάρξει... μύλος).
Εδώ είναι η Μαγεία. Και αναρτήθηκαν αλλά και εξαφανίστηκαν (αφού δεν υπέπεσαν στην αντίληψη).

Τυχαίο όμως θα είναι αυτό. Και μπορεί συνομωσιολογικά να φαίνεται πολύ ενδιαφέρον, δεν νομίζω όμως ότι αφιέρωσε κανείς φαιά ουσία για να το συλλάβει και εφαρμόσει. Αντίθετα την τσέπη του την μετράει πρώτα απ' όλα.

Αλλη μεθοδολογία είναι η  Ανάγκη Επαναποστολής.
Αν προσέξατε, πολλές φορές ένα σχόλιο γράφει
"Ρε gazzetta, αμάν πια, πόσες φορές πρέπει να ποστάρω ένα σχόλιο για να το ανεβάσετε;;; Ελεος πια"
και σε διαφορετικές μορφές φυσικά...
Γι αυτό αποφάσισα να προσθέτω κάτω από κάθε σχόλιο και το πότε το έστειλα (.. και ξαναέστειλα..) προς κοινή γνώση, έτσι ώστε να ξέρουν όλοι αναλυτικά τις προσπάθειες που χρειάζονται (και παρατήρησα ότι ευτυχώς άρχισε να εφαρμόζεται και από άλλους)
Παράδειγμα

  
Γιατί όμως να δημοσιεύεται ένα σχόλιο μετά από πολλές αποστολές ?

Δεν είναι επειδή λείπει η Ομάδα, καθώς εμφανίζονται άλλα σχόλια.
Ούτε η επιμονή είναι ουσιώδης λόγος. Αν δεν θέλω να κάνω κάτι δεν θα το κάνω. Το delete είναι μια μόνο κίνηση άλλωστε.
Ισως να το κάνω γιατί μου σπάσανε τα νεύρα αυτοί οι πεισματάρηδες γάιδαροι ? Αυτό θα ίσχυε στη κρεβατομουρμούρα. Αλλά φυσικά δεν ισχύει εδώ (όσο και αν η αθλητική ορολογία δανείζεται πολλές εκφράσεις της γενετήσιας ορμής, λιγότερο ποιητικές ίσως)
Το πιο πιθανό είναι ο (σκέτος) C να πιάνει δουλειά (δηλαδή να αφήνει την προηγούμενη δουλειά)  το απόγευμα. Τότε συνήθως αναρτώνται τα περισσότερα Hold μηνύματα.


Παράπλευρο αποτέλεσμα:
Η τηλεθέαση (ιντερνετοθέαση ??) ενός άρθρου απεικονίζεται προφανώς με  μια καμπύλη. Μπορούμε να υποθέσουμε ότι αυτή θα είναι μάλλον κωδωνοειδής (πως λέμε σήμα καμπάνα...). Αρχίζει από τα χαμηλά, ανεβαίνει, παραμένει στα υψηλά για κάποιο διάστημα, πέφτει σιγά-σιγά, εις την λήθην.
Θεωρητικά, όσο καθυστερεί η ανάρτηση σχολίων που δεν εξυμνούν το άρθρο ή τον αρθρογράφο, τόσο λιγότεροι τα βλέπουν. Και τόσο λιγότεροι επηρεάζονται για να εκφράσουν ενδεχομένως και άλλες αρνητικές απόψεις. Καλοδεχούμενο λοιπόν το αποτέλεσμα.


Ετερο Παράπλευρο αποτέλεσμα
Οταν συμμετέχεις σε μια συζήτηση, είσαι μέτοχος, ενδιαφέρεσαι, κλικάρεις διαρκώς. Περισσότερα κλικ λοιπόν.
Βέβαια στην πραγματικότητα αυτό δεν ισχύει, καθώς αρκετά κλικ είναι των ίδιων και των ίδιων θαμώνων. Ο ενημερωμένος διαφημιζόμενος (ακόμα καλύτερα το media shop) διαβάζει τα 'ποιοτικά' στοιχεία επισκεψιμότητας, αυτά που παραθέτουν οι (γνωστές) Εταιρείες καταγραφής στατιστικών στοιχείων (πχ google, quantcast  κλπ). Περισσότερα και ενδιαφέροντα γι αυτό το θέμα στην Ενότητα που θα ασχοληθεί με το Core Business της gazzetta.
Καλοδεχούμενο όμως και αυτό το αποτέλεσμα, άλλωστε το marketing του gazzetta τα κλικ προβάλλει και όχι τα ποιοτικά χαρακτηριστικά.



Update 16.09.2010

Κι άλλη περίπτωση που άλλαξε το format σχολίου μου.  Πάλι στον ίδιο αρθρογράφο.

Αρθρο του Νικόλας Βασιλαράς
Τι πονάει πιο πολύ;    Τετάρτη, 15 Σεπτεμβρίου 2010 22:53


Εστάλη

Αναρτήθηκε



Πάλι χαθήκαν τα Carriage Return
Πάλι στον κ. Βασιλαρά.





Ενισχύει μεν την άποψη ότι ο φορέας λογοκρισίας είναι διαφορετικός από τους AC & C, ταυτόχρονα όμως δημιουργεί και υπόνειες για μια άλλη ερμηνεία (ή ταυτοποίηση).
Αρχιλογοκριτής (SC) εδώ ίσως να είναι ο ίδιος ο κ. Βασιλαράς. Που δεν βρίσκεται στα γραφεία της εταιρείας.
Βέβαια και ο κ. Κόλκας (όπως θα δείτε στην ενότητα  3. Λογοκρισία Αρθρογράφων Blogs) έχει ασχοληθεί με 2 σχόλιά μου, αλλά δεν τους άλλαξε το format (του 3ου βέβαια του άλλαξε εντελώς τα φώτα, το εξαΰλωσε…)

Ισως ο κ. Βασιλαράς να είναι ο ψιλοάσχετος από PC που έλεγα παραπάνω ?
Αλλά αυτός έχει δηλώσει (φωνάξει) ότι ΔΕΝ θέλει σχόλια (ίδε ενότητα 3) άρα δεν θέλει να ασχολείται με αυτά. Η μήπως για αυτό το λόγο δεν θέλει να ασχολείται με αυτά ??

Το δείγμα είναι μικρό, χρειάζεται κι άλλη μελέτη…

No comments:

Post a Comment