Tuesday, 14 September 2010

7.2 Who Is Who: Competition+ gazzetta.gr Pt 2

Ξαναγυρνάω όμως στα analytics.

Αυτό που έχει ενδιαφέρον είναι τα αναλυτικά στοιχεία που δίνει η quantcast για το gazzetta.gr. Γιατί ίσως να είναι σημαντικότερα καθώς προέρχονται από απευθείας μετρήσεις (directly measured) από το site και όχι με αναγωγή. Πάντα στο νου μας όμως η πελατειακή σχέση.

Υπόθεση εργασίας: θεωρούμε ότι τα στοιχεία προσεγγίζουν την πραγματικότητα.

quantcast gazzetta people d 6m


Βλέπουμε λοιπόν ότι στο τελευταίο εξάμηνο (13.3 – 8.9.2010) κάναν καθημερινά τη βόλτα τους στο site από 40-150 χιλιάδες άνθρωποι, μέσος όρος περίπου 100-110.
Παρένθεση.
Στην quantcast θα δείτε και δημογραφικά στοιχεία. Οπουδήποτε βλέπετε τέτοια στοιχεία, πρώτα να μειδιάτε και μετά να εξοργίζεστε, γιατί μας δουλεύουν αγρίως. Ο μόνος τρόπος να βρεθούν δημογραφικά είναι να ζούμε σε μια καθαρά οργουελική κοινωνία όπου τα πάντα καταγράφονται και κεντρικά διασταυρώνονται. ΟΚ η τάση προς τα κει δείχνει, αλλά όχι ακόμη.
Κλείνει η παρένθεση.

Θυμάστε τι είχε πεί στη συνέντευξή του ο άνθρωπος που ανέπτυξε το site
"It was launched early 2008 and now it averages more than 5 million visitors per month."
To now ήταν 8.3.2010. Για κοιτάξτε τον Μάρτιο στο παρακάτω μηνιαίο γράφημα.

quantcast gazzetta people m 6m

ΟΚ αν δεν παινέψεις το σπίτι σου κλπ.

Βέβαια, αριθμοί σαν το 100-110 χιλιάδες per day, δεν είναι καθόλου αμελητέοι.  Σκεφτείτε τις ημερήσιες κυκλοφορίες έντυπων εφημερίδων, ακόμα και των κυριακάτικων εκδόσεων. Πολύ χειρότερα των (μυριάδων) περιοδικών. Ας μην αναφέρω καλύτερα τις αθλητικο-οπαδικές φυλλάδες.
Τα έντυπα ισχυρίζονται όμως πως δεν τα διαβάζει μόνο ένας, αυτός που τα αγοράζει. Αρα πολλαπλασιάζουν τις κυκλοφορίες, δηλαδή λένε ότι περισσότεροι άνθρωποι βλέπουν τις διαφημίσεις μας. Ποιος να ξέρει. Σίγουρα όμως τα έντυπα έχουν καλύτερες μεθοδολογίες να συγκεκριμενοποιούν το group στο οποίο απευθύνονται (πχ Vogue, Nitro, Καθημερινή).

Το gazzetta.gr που απευθύνεται ?
Αν κρίνει κανείς από τα σχόλια του community και τα πολλά Μπεεε του gazzetta μάλλον το αγοραστικό κοινό δεν μοιάζει και πολύ ισχυρό οικονομικά με λαμπρές σπουδές και κοινωνική θέση. Στο community πέρα από τον μπετατζή με τις γκόμενες άντε να διαφημίσεις είδη sex, λοστούς, σιδερογροθιές και καμιά ρετσίνα.

Κατά πάσα πιθανότητα βέβαια τα σχόλια γράφονται από μια συγκεκριμένη μικρή μειοψηφία, που όμως κάνει αισθητή την παρουσία της και δημιουργεί εντυπώσεις. Δεν φαντάζομαι ότι παραπάνω από 1000 άτομα έχουν γράψει περισσότερα από 10 σχόλια εντός 12 μηνών. Απ τις 100 τόσες χιλιάδες επισκέψεις την ημέρα τα 1000 αυτά άτομα (αν είναι και 1000) είναι λιγότερα και από το 1%.

Επικίνδυνη απόφαση τo mix  σχολίων / οπαδισμού για το marketing
Και το αστείο είναι ότι σβήνουν αξιοπρεπέστατα σχόλια και συζητήσεις όπως την Λογοκρισία και αφήνουν τα Μπεε.
Αβυσσος η ψυχή του Marketeer.  Εκτός αν δεν ενδιαφέρονται (ακόμη ?) για διαφήμιση. Η μαμά εταιρεία αρκεί.

Και ένα τελευταίο ενδιαφέρον σημείο.
Ας δούμε πάλι το γράφημα της ημερήσιας κίνησης τελευταίου εξαμήνου.

quantcast gazzetta people d 6m


Προσέξτε την πριονωτή μορφή του.
Ας το δούμε σε τρίμηνο για να είναι πιο μεγενθυμένο

quantcast gazzetta people d 3m


Τώρα φαίνεται καλύτερα ότι κάθε Σαββατοκύριακο η κίνηση μειώνεται κατά 30 – 35%. Αυτό το χαμένο ποσοστό μάλλον θα προέρχεται από ανθρώπους που κάναν βόλτες στο site εν ώρα εργασίας. Σε πρώτη ανάγνωση δεν φαίνεται καλό να χάνεις για 2 μέρες την εβδομάδα το 1/3 της πελατείας. Σε δεύτερη ανάγνωση βγαίνουν καταρχήν τα εξής σημαντικότατα (λέμε τώρα…) συμπεράσματα.

1. Στο χώρο δουλειάς το internet αποτελεί τον τάφο της πασιέντζας. Νομίζω ότι ένα τεράστιο πλήθος αμειβόμενων αργόσχολων θα πρέπει να αποτίσει φόρο τιμής σ' αυτό τον γερασμένο πλέον τρόπο να χάνεις το χρόνο σου, δείχνοντας τάχα μου ότι δουλεύεις. Ένα λουλουδάκι, ένα comment, κάτι.

2. Αυτό το κοινό δεν έχει υπολογιστή σπίτι (που είναι η Κοινωνία της Πληροφορίας ???) ή όταν δεν δουλεύει έχει πολύ πιο σημαντικά πράγματα να κάνει από το να διαβάζει αθλητικά (καφεδάκι, παρέα, καμάκι, πλυντήριο κλπ)

3. Τελικά το κοινό του site δεν αποτελείται μόνο από μικρο-μικραίους χασομέρηδες, αλλά και από μικρο-μεσαίους έως και μεσαιο-μεσαίους χασομέρηδες (γραφείου). Ανθρώπους που παράγουν (???) και αμείβονται. Υπάρχει λοιπόν διαθέσιμο εισόδημα. Και παρέα με τη ρετσίνα και την μπυρίτσα μπορούμε να διαφημίσουμε και κανα ουισκάκι και άλλο καταναλωτικό (μεγαλύτερου κύρους). Το πακέτο είναι πιο δελεαστικό.

ΟΚ, επειδή η παραπάνω περιγραφή μπορεί να φαίνεται κυνική και πικρόχολη, ας την επαναδιατυπώσω.
Στο κοινό του site περιλαμβάνονται και σκληρά εργαζόμενα στελέχη επιχειρήσεων και λοιπών οργανισμών, τα οποία στην αθλητική ενημέρωση αποζητούν το μικρό ψυχοθεραπευτικό διάλειμμα ανάμεσα στις κοπιώδεις εργασιακές προσπάθειες τους, διάλειμμα που θα τονώσει την διαύγεια και εσωτερική ανασυγκρότηση, έτσι ώστε ανανεωμένοι,  ισχυρότεροι και με τη δέουσα αυταπάρνηση να ανταπεξέλθουν υπεραρίστως στο ύψιστο στόχο, δηλαδή την συνεισφορά στο κοινωνικό σύνολο.

Μάλλον ακούγεται καλύτερα έτσι.
Για κάποιο λόγο όμως μου ήρθε να βελάσω.

Εν πάση περιπτώσει ο ικανός marketeer έχει πεδίον δόξης λαμπρόν ερμηνεύοντας δημιουργικά τα στοιχεία. Και εδώ δεν υπάρχει ειρωνία.
Πολύ θα ήθελα να  σχολίαζα τα πλήρη στοιχεία της quantcast και ακόμη περισσότερο της google.
Αλλά, όπως προείπα, δεν διαβάζετε μια πλήρη μελέτη. Ατάκτως εριμμένα στοιχεία και αντίστοιχες σκέψεις. Μην τα πάρετε και πολύ στα σοβαρά.
Αλλωστε ο χρυσούς κανών της πληροφορικής (και κάθε έρευνας)  είναι ο GIGO δηλαδή Garbage In, Garbage Out.

Και για να κλείσουμε, ας ξαναθυμηθούμε το κύριο θέμα, την Λογοκρισία.

Εδώ βλέπετε την Ομάδα Ελέγχου και Λοιπών Υπηρεσιών επί το έργον. Ο δεξιά ξύνει το πηγούνι του, ευρισκόμενος σε βαθειά εσωτερική αναρώτηση:
Να ζήσει αυτό το Σχόλιο ή να μη ζήσει ??


Ερμηνεία & σχολιασμός αυθαίρετος, σε video που δημοσιεύθηκε από το ίδιο το gazzetta.gr (γι αυτό και δεν σκεπάζω πρόσωπα) στο άρθρο

To gazzetta.gr στην TV!    Από Gazzetta Team | Πέμπτη, 09 Σεπτεμβρίου 2010 14:55

Το οποίο ανάρτησε και το video στο youtube 

Ο διευθυντής του gazzetta.gr Βασίλης Παπαθεοδώρου ήταν φιλοξενούμενος στην εκπομπή του Χάρη Ξύδη και για περισσότερο από μισή ώρα αναφέρθηκε στη λειτουργία της ιστοσελίδας, που μέσα σε δύο χρόνια έχει φτάσει στην κορυφή.

Κανάλι  SportTV, εκπομπή Betorium Press.

Όπως (ξανα)βλέπετε τα πάντα περιστρέφονται γύρω από το Bet.

No comments:

Post a Comment