Σε αντίθεση με τις brick εταιρείες, τα καταστήματα / sites στο internet δεν είναι εύκολο να μετρηθούν.
Περνάς από ένα café, bar και με μια ματιά ξέρεις τι απήχηση έχει. Με το web τι γίνεται όμως ?
Υπάρχουν 2 βασικές μεθοδολογίες που παρέχουν στοιχεία. Τα analytics και τα metrics.
Τα analytics (πχ google ή yahoo analytics) εγκαθιστούν γραμμές κώδικα (tools, apis) στο υπό εξέταση site που καταγράφει συγκεκριμένα στοιχεία κάθε φορά που φορτώνεται μια σελίδα. Το SW λοιπόν είναι στο μαγαζί, το έχει βάλει ο καταστηματάρχης και σκανάρει κάθε πελάτη.
Τα metrics αντίθετα βασίζονται σε στοιχεία που συλλέγουν είτε από toolbars (πχ Alexa toolbar), από πάνελ (δηλ. επιλεγμένο δείγμα χρηστών πχ Nielsen) και από ISPs. Εδώ λοιπόν το SW το κουβαλάει ο πελάτης.
Υπερ – Κατά
Τα analytics προσφέρουν εξαιρετικά στοιχεία για το συγκεκριμένο μαγαζί (που πληρώνει για να τα πάρει). Δεν προσφέρουν κανένα στοιχείο για τον ανταγωνισμό. Εκτός αν όλοι οι ανταγωνιστές επιλέξουν την ίδια εταιρεία analytics και συμφωνήσουν να αλληλο-κοινοποιούνται τα στοιχεία. Λέμε τώρα…
Τα metrics βασίζονται σε ένα πολύ μικρό δείγμα, μη σταθμισμένο, και εκ του (μικρο) μερικού αναγάγουν το γενικό. Στατιστική αξιοπιστία σε συγκεκριμένο site ? πιάσ' τ'αυγό και κούρευτο.
Θα μπορούσε όμως να ισχυριστεί κανείς ότι εφόσον το λάθος είναι κοινό για όλους τους ανταγωνιστές, άρα η συγκριτική ανάλυση ενδέχεται να προσεγγίζει την πραγματικότητα. Η δική μου θέση ? Δεν έχω τεκμηριωμένη άποψη.
Αρχίζουμε με τα analytics:
Το gazzeta.gr συνεργάζεται με 2 εταιρείες analytics, google & quantcast
Οι ανταγωνιστές έχουν google: άλλοι ναι άλλοι όχι. Ετσι κι αλλιώς τα google στοιχεία είναι μη δημοσιοποιήσιμα , άρα next case.
H quantcast συνεργάζεται μόνο με το gazzetta.gr, έχει πλήρη στοιχεία για τον πελάτη της, αλλά επειδή χρησιμοποιεί μια mixed μεθοδολογία, παρέχει και γενικά στοιχεία για τους υπόλοιπους. Που τα βρήκε ? Δεν έχω ιδέα.
![]() |
quantcast top GR news sports |
Βέβαια κρίνοντας από το Top 10 GR…
![]() |
quantcast Top 10 GR |
Το δε Νο 7 (foxnews.gr) είναι ένα site πεθαμένο που ενημερώνεται μισή φορά το μήνα !!! Εχω βάσιμες υποψίες ότι όλα τα κλικ του Σεπτ 2010 θα είναι τα δικά μου, στην προσπάθεια μου να καταλάβω τι στο διάτανο είναι. Αλλά είναι στην πρώτη 10δα στην Ελλάδα και 46.070στό παγκοσμίως. Προφανώς και η Fox είναι καλός πελάτης…
Περί αξιοπιστίας το ανάγνωσμα…
Πάμε τώρα στα metrics
Θα πάρω στοιχεία από την παλαιότερη και μεγαλύτερη εταιρεία του κλάδου, την Alexa. Μόνο από αυτήν.
Και θα συγκρίνω το gazzeta.gr μόνο με τα contra.gr, sport24.gr και sport-fm.gr. Μόνο με αυτά.
Γιατί μόνο ?
Γιατί δεν έχω χρόνο για περαιτέρω (και δεν με πληρώνει και κανείς για να κάνω μια πλήρη μελέτη). Εν πάση περιπτώσει το θέμα είναι η Λογοκρισία. Απλά παραθέτω λίγα στοιχεία παραπάνω για να σχηματισθεί μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα. Οποιος θέλει πληρέστερη ενημέρωση το web θα την παράσχει απλόχερα.
![]() |
Alexa Top 100 GR |
Όπως βλέπετε εδώ δεν υπάρχουν craigslist.gr και foxnews.gr. Τα αποτελέσματα φαίνονται πιο φυσιολογικά. Είπαμε, εδώ δεν έχουμε πελάτες εταιρείες…
Κάποια συγκριτικά στοιχεία:
![]() |
Alexa World Rank 3 month |
![]() |
Alexa World Rank 6 month |
Βλέπουμε την θέση που καταλαμβάνουν τα 4 sites παγκοσμίως. Και τα 4 παρουσιάζουν ανοδική τάση, το 3ο & 4ο παραμένουν 3ο & 4ο (contra & gazzetta), τα 2 πρώτα αλλάξαν θέση (sport-fm, sport24).
Και πάρτε και μια ιδέα από τα αναλυτικά ανά μαγαζί:
Τα συμπεράσματα δικά σας.
No comments:
Post a Comment