Tuesday, 14 September 2010

7.1 Who Is Who: Competition+ gazzetta.gr Pt 1

Σε αντίθεση με τις brick εταιρείες, τα καταστήματα / sites στο internet δεν είναι εύκολο να μετρηθούν.
Περνάς από ένα café, bar και με μια ματιά ξέρεις τι απήχηση έχει. Με το web τι γίνεται όμως ?

Υπάρχουν 2 βασικές μεθοδολογίες που παρέχουν στοιχεία. Τα analytics και τα metrics.
Τα analytics (πχ google ή yahoo analytics) εγκαθιστούν γραμμές κώδικα (toolsapis) στο υπό εξέταση site που καταγράφει συγκεκριμένα στοιχεία κάθε φορά που φορτώνεται μια σελίδα. Το SW λοιπόν είναι στο μαγαζί,  το έχει βάλει ο καταστηματάρχης και σκανάρει κάθε πελάτη.
Τα metrics αντίθετα βασίζονται σε στοιχεία που συλλέγουν είτε από toolbars (πχ Alexa toolbar), από πάνελ (δηλ. επιλεγμένο δείγμα χρηστών πχ Nielsen) και από ISPs. Εδώ λοιπόν το SW το κουβαλάει ο πελάτης.

Υπερ – Κατά
Τα analytics προσφέρουν εξαιρετικά στοιχεία για το συγκεκριμένο μαγαζί (που πληρώνει για να τα πάρει). Δεν προσφέρουν κανένα στοιχείο για τον ανταγωνισμό. Εκτός αν όλοι οι ανταγωνιστές επιλέξουν την ίδια εταιρεία analytics και συμφωνήσουν να αλληλο-κοινοποιούνται τα στοιχεία. Λέμε τώρα…
Τα metrics βασίζονται σε ένα πολύ μικρό δείγμα, μη σταθμισμένο, και εκ του (μικρο) μερικού αναγάγουν το γενικό. Στατιστική αξιοπιστία σε συγκεκριμένο site ? πιάσ' τ'αυγό και κούρευτο.
Θα μπορούσε όμως να ισχυριστεί κανείς ότι εφόσον το λάθος είναι κοινό για όλους τους ανταγωνιστές, άρα η συγκριτική ανάλυση ενδέχεται να προσεγγίζει την πραγματικότητα. Η δική μου θέση ? Δεν έχω τεκμηριωμένη άποψη.

Αρχίζουμε με τα analytics:
Το gazzeta.gr συνεργάζεται με  2 εταιρείες analytics, google & quantcast

Οι ανταγωνιστές έχουν google: άλλοι ναι άλλοι όχι. Ετσι κι αλλιώς τα google στοιχεία είναι μη δημοσιοποιήσιμα , άρα next case.
H quantcast συνεργάζεται μόνο με το gazzetta.gr, έχει πλήρη στοιχεία για τον πελάτη της, αλλά επειδή χρησιμοποιεί μια mixed μεθοδολογία, παρέχει και γενικά στοιχεία για τους υπόλοιπους. Που τα βρήκε ? Δεν έχω ιδέα.






Σύμφωνα με τα δημοσιοποιήσιμα στοιχεία της Quantcast  για το Top Million Worldwide (zip) έχουμε

quantcast top GR news sports


Βέβαια κρίνοντας από το Top 10 GR

quantcast Top 10 GR
 Οποιος γνωρίζει το Νο 1 site (craigslist.gr) κερδίζει δωρεάν εγγραφή στο gazzeta.gr και 1 (ολογράφως ΕΝΑ) σχόλιο άμεσα δημοσιεύσιμο ΚΑΙ χωρίς έλεγχο από τη γνωστή Ομάδα. Προφανώς η craigslist είναι καλός πελάτης…

Το δε Νο 7 (foxnews.gr) είναι ένα site πεθαμένο που ενημερώνεται μισή φορά το μήνα !!! Εχω βάσιμες υποψίες ότι όλα τα κλικ του Σεπτ 2010 θα είναι τα δικά μου, στην προσπάθεια μου να καταλάβω τι στο διάτανο είναι. Αλλά είναι στην πρώτη 10δα στην Ελλάδα και 46.070στό  παγκοσμίως. Προφανώς και  η Fox είναι καλός πελάτης…
Περί αξιοπιστίας το ανάγνωσμα…


Πάμε τώρα στα metrics

Θα πάρω στοιχεία από την παλαιότερη και μεγαλύτερη εταιρεία του κλάδου, την Alexa.  Μόνο από αυτήν.
Και θα συγκρίνω το gazzeta.gr μόνο με τα contra.gr, sport24.gr και sport-fm.gr. Μόνο με αυτά.
Γιατί μόνο ?
Γιατί δεν έχω χρόνο για περαιτέρω (και δεν με πληρώνει και κανείς για να κάνω μια πλήρη μελέτη). Εν πάση περιπτώσει το θέμα είναι η Λογοκρισία. Απλά παραθέτω λίγα στοιχεία παραπάνω για να σχηματισθεί μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα. Οποιος θέλει πληρέστερη ενημέρωση το web θα την παράσχει απλόχερα.

Voila τα Top 100 Ελληνικά sites κατά Alexa

Alexa Top 100 GR

Όπως βλέπετε εδώ δεν υπάρχουν craigslist.gr και foxnews.gr. Τα αποτελέσματα φαίνονται πιο φυσιολογικά. Είπαμε, εδώ δεν έχουμε πελάτες εταιρείες…

Κάποια συγκριτικά στοιχεία:

Alexa World Rank 3 month
Alexa World Rank 6 month










Βλέπουμε την θέση που καταλαμβάνουν τα 4 sites παγκοσμίως. Και τα 4 παρουσιάζουν ανοδική τάση, το 3ο & 4ο παραμένουν 3ο & 4ο (contra & gazzetta), τα 2 πρώτα αλλάξαν θέση (sport-fm, sport24).

Και πάρτε και μια ιδέα από τα αναλυτικά ανά μαγαζί:
sport-fm.gr  ,   sport24.gr  ,  contra.gr  ,   gazzetta.gr  

Τα συμπεράσματα δικά σας.

No comments:

Post a Comment